PLK dj set na wernisażu wystaw "Dom dla lalek" i "Get over it"

PLK w Kronice będzie tajemnicza i romantyczna. Grając swoją transową, basową selekcję o charakterystycznie zmieniającej się dynamice, nie pozwoli pozostać obojętną wobec potężnego bassline'u, inkrustowanego subtelnymi wokalami.

Agata PLK Polak (she/they) - DJka, sound designerka, twórczyni interdyscyplinarna, producentka muzyki elektronicznej i hybrydalnych form działań w obszarze audiosfery. Eksperymentatorka zdigitalizowanej przestrzeni soundscape’u badająca platformę ekologii akustycznej i mappingu anomalii dźwiękowych. Absolwentka Wydziału Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu Śląskiego. Studentka II stopnia na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.

Występy rozpoczęła w 2017 roku, od tego czasu aktywnie udziela się w budowaniu wydarzeń muzycznych. Współpracowała między innymi z festiwalem Unsound, NYEGE NYEGE, ORAMICS oraz WIXAPOLEM. Jej praca dźwiękowa wystawiona była w Galerii Zachęta na wystawie „Z popiołów” (2024), grała między innymi w Galerii Bielskiej BWA podczas 46. Biennale Malarstwa (2023) oraz w Fundacji Galerii Foksal podczas wystawy Agaty Słowak „Tylko nasze stany” (2022), zmieniając po raz pierwszy tę przestrzeń wystawienniczą w salę koncertową. Występowała również na pierwszym w Polsce wirtualnym rave organizowanym podczas pandemii w VR chatcie - VIRTUAL REVOLUTION (2021).

W swoich kompozycjach posługuje się nagraniami terenowymi, łączy muzykę z miłością do natury poprzez tworzenie pejzaży dźwiękowych. Wydała między innymi album: Wzmocnienie głosu rzeki miejskiej: Ślepiotka 2022. Jest założycielką Katowickiego projektu Zgrzyt, w ramach którego organizuje festiwal muzyczny - Zgrzyt Open Air - oraz współtwórczynią queerowego festiwalu muzycznego Castello Bizzarro organizowanego na zamku w Będzinie. Prowadzi warsztaty z Djingu, organizowała również warsztaty: Ableton nauka produkcji oraz live performance, Katowice Miasto Ogrodów (2019). Od 2021 roku prowadzi artist run space KMWTW w Krakowie. Organizowała aukcje sztuki pt: Sztuka Bez Granic w budynku Warszawskiego MSNu (2021). Zajęła II miejsce za projekt Mykobot, w rama eko-hackathonu - WASTELESS fundacji OnEarth (2020). Laureatka Nagrody Santander w programu stypendialnego organizowanego przy współpracy z Akademia Sztuk Pięknych im Jana Matejko w Krakowie za projekt „deep_colab: Can AI live with us?" (2023) i grantu naukowego Fundacji Nauka To Lubię za projekt: Mycosphere 2.0 (2023). Brała również udział w trzech międzynarodowych konferencjach artystyczno-naukowych: DEEP SEA BABES: NAVIGATION BETWEEN DYSTOPIAS AND UTOPIAS FOR THE BLUE PLANET organizowanej przez Instytut Filologii Polskiej oraz Instytut Sztuki i Wzornictwa Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie we współpracy z Katedrą Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (2023), Eco is the new sexual: A Performative Transmedia Webinar organizowany przez szkołę The Posthumanities Hub w Szwecji (2023) oraz II Konferencji Katedry Obszarów Sztuki - Falowanie, organizowanej przez Akademię Sztuk Pięknych w im Jana Matejki w Muzeum Fotografii w Krakowie (2022). Jej prace artystyczno-naukowe związane z działaniami łączącymi sztukę z nauką zostały opublikowane w Blue Humanities Archive - którego oficjalna premiera odbywała się w Domu Norymberskim w Krakowie. W 2023 rok przeprowadziła się do Berlina, w tym czasie podjęła współpracę z Floating University oraz była odpowiedzialna za konsultacje cyfrowe przy projektowaniu jeszcze niepublikowanej interaktywnej instalacji artystycznej autorstwa Anne Imhof. Współpracowała również z takimi osobami jak: Annie Sprinkle, Beth Stephens, Michael Marder. W wolnych momentach mykolożka i badaczka zależności pomiędzy dźwiękiem, mykostrukturami, a ewolucją świadomości.

  • Wydarzenie
  • Koncert
  • 29 czerwca 2024
  • dj set: PLK
  • godz.: 20:00 - 21:30
wróć do: Wydarzenia / 2024