Wystawa sztuki jako usługa. Raport

„Wystawa sztuki współczesnej jako usługa. Badanie potrzeb odbiorców wystaw w Centrum Sztuki Współczesnej Kronika. Analiza i poprawa procesów projektowych wpływających na doświadczenia odwiedzających wystawy”

Myśląc o uczestnikach instytucjonalnego życia kulturalnego często zapominamy, że na to, czy ich doświadczenie w korzystaniu z usług naszych instytucji będzie pozytywne, ma wpływ bardzo wiele czynników i tylko jednym z nich jest program instytucji i temat samego wydarzenia. To, jak nasi goście zapamiętają wizytę zależeć będzie również od tego, czy na przykład bez problemu trafili na miejsce. Od tego, czy mieli okazję spotkać tam swoich znajomych. Idąc tym tropem zaczynają nasuwać się pytania. Jaką rolę w ich życiu towarzyskim ma uczestnictwo w kulturze? Jak w ogóle nasi goście dowiedzieli się o wystawie? Czy na miejscu czuli się dobrze poinformowani czy może zagubieni? W końcu, czy wizyta spełniła ich oczekiwania? Jakie były te oczekiwania? Jak się okazuje, pytania te można mnożyć bez końca. Żeby móc zapewnić odwiedzającym galerię sztuki komfort i pozytywne doświadczenia musimy poznać na nie odpowiedzi.

Raport ten może być pomocny dla wielu pracowników instytucji kultury. Przede wszystkim dla osób nimi kierujących, prowadzących projekty i pracowników mających kontakt z osobami odwiedzającymi instytucje. Stanowi też źródło wielu rozwiązań i rekomendacji, które mogą okazać się niezwykle przydatne projektantom pracującym w instytucjach kultury.

Raport dostępny online

Autor prac, projektu oraz składu: Marcin Wysocki
Praca doktorska przygotowana pod kierunkiem dr hab. Justyny Szklarczyk-Lauer w Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.

  • Publikacja
wróć do: Publikacje / 2021-2014